top of page

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

MaxiPharma A/S,

Søren Nymarks Vej 25,

8270 Højbjerg


CVR: 87375617

Tlf: 86 29 29 55
E-mail: info@maxipharma.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.maxipharma.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

 

Priser
Alle produkter hos MaxiPharma er inklusiv 25% moms eksklusive leveringsomkostninger. Vi tager forbehold for trykfejl, slåfejl og udsolgte varer både på MaxiPharma.dk, facebook, i nyhedsbreve og andre steder, hvor vi oplyser om vores produkter. Fragten er 35 kr. pr ordre.

 

Betaling
I vores webbutik kan du betale gratis med, Dankort/VISAdankort, Diners Club/Mastercard/Visa Electron/JBC, mens kort som Diners Club/Mastercard/VISA Gebyr tager 1,5 % af beløbet. 

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil: 1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

I henhold til det nyligt indførte EU-direktiv kaldet PS2D kan du blive bedt om at identificere dig selv oftere end tidligere under betalingsprocessen. I den forbindelse kan der opstå fejl af betaling i forbindelse med signaturkøb som følge af de nye regler for betaling med kort, da signaturkøb ikke
længere godkendes som identifikation. Det er altid kundens egen kortudsteder, der afgør, hvornår kortbetaling fejler, og vi opfordrer derfor til at kontakte din egen kortudsteder, hvis du har spørgsmål til fejl under betaling og signaturkøb.

Vi tager forbehold for trykfejl og systemfejl.

Privatlivets fred har høj prioritet hos MaxiPharma. Vi sørger for, at det ikke er muligt for tredjemand at se hvad pakken indeholder.

 

Ordrebekræftelse
Når du har gennemført et køb hos MaxiPharma.dk modtager du automatisk en ordrebekræftelse i din indbakke. Modtager du den ikke, er der en god chance for, at den ligger i din spamfilter. Sådan er det desværre ofte med mails, der bliver afsendt automatisk. Vi vil opfordre dig til at gemme din ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen fungerer som din dokumentation, hvis reklamation måtte blive nødvendig. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura fra os. Såfremt vi ikke kan imødekomme din ordre, hører du fra os hurtigst muligt.

 

Fragt
Vi sender med Post Nord, og hvis du ønsker MyPack Collect, så skriv det venligst i kommentarfeltet. Vi gør dog opmærksom på at der kan der opstå situationer, hvor PostNord leverer til en anden pakkeshop eller boks pga. pladsproblemer. 

MaxiPharma betaler fragten, hvis din ordre overstiger 599,00 kr. eksklusiv porto og gebyr.

MaxiPharma benytter følgende fragtfirma: PostNord.

Leveringstid: Normalt 1-2 hverdage, men ved udsolgte varer kan leveringstiden være 3-5 hverdage.

Bemærk at vi ikke sender som del-levering.

Omkring ferier og helligdage kan leveringstiden være lidt længere.

Ordrer, der omfatter skaffevarer (NB længere leveringstid), vil først blive fremsendt, når alle varerne er på lager - normalt 1-4 uger. 
Når din bestilling er afsendt vil du modtage en mail med trackingnummeret og vil kunne følge pakken via Track and Trace på: https://www.postnord.dk/ 

Fortrydelsesret
Som kunde hos MaxiPharma.dk har du fuld returret på non-food produkter. Ved fødevarer gælder returretten ikke. Grunden er, at den nødvendige fødevaremæssige kontrol går tabt i det øjeblik vi sender en vare ud af vores lager. Mens varen er på vores lager er vi pålagt kontrol ifht rengøring, temperatur, opbevaring, økologi, pakning og håndtering. Reglen findes med andre ord for at opretholde en høj kvalitet og fødevaresikkerhed.

På non-food produkter kan du til enhver tid få pengene retur, hvis du sender varen (incl. kopi af ordrebekræftelsen) tilbage og den ankommer ubrugt, intakt og i ubrudt originalemballage. Er varen ikke intakt / ubrugt, forbeholder vi os ret til at fratrække et beløb, svarende til den værdiforrringelse, vi vurderes varen har fået. Retur skal ske inden for 14 dage. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Vi tilbagefører pengene direkte til dit kreditkort. Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten (både levering og returfragten). 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

Nogle varer er IKKE omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder følgende varegrupper: 

 

  • Fødevarer 

  • Homøopatiske midler 

  • Restsalg pga. kort holdbarhed 

  • Kosttilskud da disse skal kunne forsvares hvorledes de er opbevaret efter de har forladt vores lager.

 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du bedes lægge et kopi af faktura/ordrebekræftelse ved forsendelsen.  

 

Varens stand, når du sender den retur 
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Uafhentede pakker, der bliver returneret til MaxiPharma, opkræves et gebyr svarende til fremsendelsesportoen samt fratrækkes returporto inden restbeløbet tilbageføres til kundens konto.


Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 


Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Ved tilbagelevering skal varerne være forsvarligt indpakket i papkasse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. Track & Trace nummer. 

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb 
Der er ikke fortrydelsesret, hvis varen er købt som erhvervskøb.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@maxipharma.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

 

Standardfortrydelsesformular 
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Returvarer sendes til: 
MaxiPharma
Søren Nymarks Vej 25
8270 Højbjerg


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 
__________________________________________________________________________________ 
 
Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________ 
 
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ 
 
Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________ 
 
Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________ 
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.05.2023 

bottom of page