top of page

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
​
MaxiPharma A/S,
Søren Nymarks Vej 25,
8270 Højbjerg
CVR: 87375617
​
Tlf: 86 29 29 55
E-mail: info@maxipharma.dk
​
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på  www.MaxiPharma.dk  til
levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
 
Priser
Alle priser på produkter hos MaxiPharma.dk er angivet inklusiv 25% moms eksklusive
leveringsomkostninger (* for erhverv, se under afsnit om Erhverv). Vi tager forbehold for trykfejl,
slåfejl og udsolgte varer både på MaxiPharma.dk, facebook, i nyhedsbreve og andre steder, hvor vi
oplyser om vores produkter. Fragten er 35 kr. pr ordre.
 
Betaling
I vores webbutik, afhængig af version, kan du betale gebyrfrit med, Dankort/VISAdankort, Diners Club/Mastercard/Visa
Electron/JBC, mens kort som Diners Club/Mastercard/VISA Gebyr tager 1,5 % af beløbet. (For
uddybning af de enkelte gebyrregler, se mere hos de forskellige kortudbydere.)
​
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene
reserveres på dit kort eller konto indtil: 1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene
frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos
din kortudsteder. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
​
Vi tager forbehold for trykfejl og systemfejl.
​
Privatlivets fred har høj prioritet hos MaxiPharma. Vi sørger for, at det ikke er muligt for
tredjemand at se hvad pakken indeholder.
 
Ordrebekræftelse
Når du har gennemført et køb hos MaxiPharma.dk modtager du automatisk en ordrebekræftelse i
din indbakke. Modtager du den ikke, er der en god chance for, at den ligger i din spamfilter. Sådan
er det desværre ofte med mails, der bliver afsendt automatisk. Vi vil opfordre dig til at gemme din

ordrebekræftelse. Ordrebekræftelsen fungerer som din dokumentation, hvis reklamation måtte blive
nødvendig. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en faktura
fra os. Såfremt vi ikke kan imødekomme din ordre, hører du fra os hurtigst muligt.
 
Fragt
Vi sender med Post Nord, direkte til din adresse. Men hvis du ønsker MyPack Collect (pakkeshop),

så skriv det venligst i kommentarfeltet. Vi gør opmærksom på at der kan der opstå situationer,

hvor PostNord leverer til en anden pakkeshop eller boks f.eks. pga. pladsproblemer. 
MaxiPharma betaler fragten, hvis din ordre overstiger 750,00 kr. eksklusiv porto og gebyr. (** for
erhvervskunder se under afsnit om Erhverv).
Leveringstid: Normalt 1-2 hverdage, men ved udsolgte varer er leveringstiden være længere.
Bemærk at vi ikke sender som del-levering.
Omkring ferier og helligdage kan leveringstiden være lidt længere.
​
Når din bestilling er afsendt vil du modtage en mail med trackingnummeret og vil kunne følge
pakken via Track and Trace på: https://www.postnord.dk/ 

​
Fortrydelsesret
Som kunde hos MaxiPharma.dk har du fuld returret på non-food produkter. Ved fødevarer gælder
returretten ikke. Grunden er, at den nødvendige fødevaremæssige kontrol går tabt i det øjeblik vi
sender en vare ud af vores lager. Mens varen er på vores lager er vi pålagt kontrol ifht rengøring,
temperatur, opbevaring, økologi, pakning og håndtering. Reglen findes med andre ord for at
opretholde en høj kvalitet og fødevaresikkerhed.
På non-food produkter kan du til enhver tid få pengene retur, hvis du sender varen (incl. kopi af
ordrebekræftelsen) tilbage og den ankommer ubrugt, intakt og i ubrudt originalemballage. Er varen
ikke intakt / ubrugt, forbeholder vi os ret til at fratrække et beløb, svarende til den værdiforrringelse,
vi vurderes varen har fået. Retur skal ske inden for 14 dage. Du kan ikke fortryde købet ved at
nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Vi tilbagefører pengene direkte til dit
kreditkort. Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten (både levering og
returfragten). 
​
Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er
egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt
præg
Nogle varer er IKKE omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder følgende varegrupper: 

 

  • Fødevarer 

  • Homøopatiske midler 

  • Restsalg pga. kort holdbarhed 

  • Kosttilskud da disse skal kunne forsvares hvorledes de er opbevaret efter de har forladt vores lager.

 
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag,
lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
​
Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de
er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit
køb.
​
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til
os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade
under transporten. Du bedes lægge et kopi af faktura/ordrebekræftelse ved forsendelsen.  
 
Varens stand, når du sender den retur 
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af
købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse
tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender
varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis
medføre en værdiforringelse af varen. 

 

Reklamation

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, som gælder fra den dag du modtager din bestilling.

Dette er i overensstemmelse med Købelovens regler for varekøb. Hvis varen er gået i stykker under

fragt ved ankomst, skal du reklamere inden 5 dage efter, at du har opdaget fejlen. Ellers har du

reklamationsret i 24 måneder under købelovens regler, hvis et produkt går i stykker. Hvis du ikke

har modtaget pakken selvom den står som leveret, skal du henvende dig senest 5 dage efter den er leveret.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det
beløb, du hæfter for.
Uafhentede pakker, der bliver returneret til MaxiPharma, opkræves et gebyr svarende til
fremsendelsesportoen samt fratrækkes returporto inden restbeløbet tilbageføres til kundens konto.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke
ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den
billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har
modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme
betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os
dokumentation for at have returneret den.
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Ved tilbagelevering skal varerne være

forsvarligt indpakket i papkasse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager
den. Gem derfor postkvittering samt evt. Track & Trace nummer. 
 
Erhverv
Fortrydelsesret i erhvervskøb:
Der er ikke fortrydelsesret, hvis varen er købt som erhvervskøb.
*Alle priser på produkter i MaxiPharmaPro er angivet uden moms.
**For kunder i MaxiPharmaPro betaler MaxiPharma fragten, hvis ordren overstiger 600 kr.
eksklusiv moms.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har
reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få
varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete
situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du
reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes
tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale
dine fragtomkostninger. 
​
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@maxipharma.dk. Hvis
det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800
Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og
højst 100.000 kr.


Standardfortrydelsesformular 
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

​
Returvarer sendes til: 


MaxiPharma
Søren Nymarks Vej 25
8270 Højbjerg


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: __________________________________________________________________________________  

​

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________  

​

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________  

​

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________  

​

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      

​

Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) 
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.10.2024

bottom of page